Obsługiwane przez usługę Blogger.

Peugeot Expert - Straż Miejska Kraków

1

W tym wpisie mam przyjemność zaprezentować wam długo oczekiwany przeze mnie modelik, który wykonał na moje zamówienie zaprzyjaźniony modelarz - Piotrek z Diecast Art. Jest to Peugeot Expert drugiej generacji w malowaniu Straży Miejskiej z Krakowa. Bazą tej konwersji był modelik wyprodukowany przez firmę Mondo Motors.


2


3

4

Peugeot Expert drugiej generacji został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2006 roku. Samochód został zaprojektowany wspólnymi siłami koncernów PSA (Peugeot i Citroen) i FIAT. Nowy model był większy od swojego poprzednika i bardziej ładowny. Do wyboru były cztery jednostki napędowe - wszystkie wysokoprężne o pojemności od 1.6 do 2.0L i mocy od 90 do 165 KM. Produkcja modelu Expert zakończyła się w 2016 roku. Następcą został model Traveller.


5


6

Samochody dostawcze takie, jak Peugeot Expert od zawsze wzbudzały zainteresowanie wśród formacji policyjnych i porządkowych. Do Polskiej Policji nie trafił prawdopodobnie ani jeden oznakowany radiowóz Peugeot Expert. Inaczej ma się sytuacja gdy spojrzymy na Straż Miejską. Radiowozy Peugeot Expert znajdują się na wyposażeniu m.in. jednostek z Rybnika, Kołobrzegu, Piekar Śląskich, LIzbarka Warmińskiego, Knurowa, czy Krakowa.


7


8

9

Samochód należący do krakowskiej SM posiada typowy układ wnętrza wozu patrolowo-interwencyjnego z pięcioma miejscami dla strażników i zamkniętym przedziałem do przewożenia osób nietrzeźwych lub ujętych w czasie interwencji. Numer taktyczny 108 oznacza przydział pojazdu do Oddziału I - Śródmieście.


10


11

Na chwilę obecną jest to mój drugi obok warszawskiego Forda Transit Connect modelik radiowozu Straży Miejskiej. Wkrótce dołączą do niego: Citroen C1 z SM Jastrzębie-Zdrój, Fiat Bravo z SM Łódź oraz najbardziej wyczekiwany przeze mnie model w tym roku - Ford Transit Connect z mojej jednostki, czyli Straży Miejskiej Wodzisławia Śląskiego.

12

6 komentarzy:

  1. W tym przypadku model na przeróbce zyskał bardzo wiele, bo zmiany odciągają wzrok od niedociągnięć modelu bazowego, przez co teraz sam w sobie jest o wiele ciekawszy :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobne odczucia jak Arek. Z nieciekawego modelu fabrycznego uzyskałeś genialny i niepowtarzalny samochodzik. Bardzo mi się podoba ta miniatura i choć samochody tego typu nie leżą w spektrum moich zainteresowań to chętnie przygarnąłbym do kolekcji;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Szymon za komentarz! Wkrótce kolekcja wzbogaci się kolejne samochody SM i wtedy będę mógł wydzielić małą podkolekcję tematyczną ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Abarth! Też tak myślę - sam model bazowy nudny i brzydki, ale po dodaniu pasa, napisów i belki wiele zyskał ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgodzę się z kolegami powyżej. Baza była słaba, ale przeróbki dużo jej dały. Jedynie pokusiłbym się o zrobienie czegoś z kołami, bo brak szpary między szprychami przywodzi mi na myśl najtańsze autka marketowe... Poza tym naprawdę jest OK!

    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tylko znajdę odpowiednie koła to je wymienię ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń